האטרקטיביות של ביקור במשרד מסוים, מנקודת המבט של הלקוחות הפוטנציאליים, תלויה בלא מעט פרמטרים. פעמים רבות המשרד יוצר אצלם תחושה כלשהי שהם לא יכולים להסביר, תחושה שמועברת גם לעסק הפועל בתוך המשרד.
במילים אחרות: אם המשרד הוא נעים לביקור, הלקוח נוטה לחשוב דברים חיוביים על החברה שמשתמשת בו, אפילו מבלי ששמע דבר על השירותים שלה או על הרמה המקצועית של אנשיה.
כדי ליצור את ההרגשה הנעימה הזו צריך להקפיד על לא מעט דברים, ביניהם ריח טוב במשרד תופס מקום של כבוד. איך יוצרים את הריח האופטימלי?
קודם כל: ניקיון
לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לדעת שאחד ה"אויבים" הכי גדולים של הריח הנעים הוא הלכלוך, על הסוגים הרבים והמגוונים שלו. אם לא מנקים את המשרד בתדירות רצויה – כשבמקרה של משרדים היא בהחלט גבוהה – עלולים לסבול מריחות לא נעימים, שיפגעו בחוויית העבודה במשרד וגם בחוויה של הלקוחות. חשבו לדוגמא על חדר השירותים שלא מנוקה כראוי, על מטבח בו פריטי מזון מקולקלים שמדיפים ריח רע או על פחי אשפה שפשוט מתים להתרוקן.
לכן, עוד לפני שמדברים על יצירת ריח נעים במשרד, צריך להקפיד על הניקיון שלו. רבים יגידו שזהו האתגר העיקרי. משרדים רבים בוחרים להיעזר בשירותיהן של חברות מקצועיות בתחום, שלוקחות על עצמן את כל פעולות הניקיון – בין אם טאטוא הרצפה ושטיפתה, ניקוי חלונות או שטיחים או אפילו התמודדות עם מצבים מורכבים דוגמת שטפונות או הופעת מזיקים בשטח המשרד (מה שלמרבה הצער נפוץ כיום באזור המרכז בעקבות העבודות להקמת הרכבת הקלה).
איך מפיקים את הריח האידיאלי?
בעלי משרדים מבינים כיום שהם צריכים להשקיע מעט יותר מאמצים מאשר ניקיון המשרד כדי להבטיח שיהיו בו ריח נעים באמת. הם יצביעו בוודאי על כל אותם מחקרים שנערכו שמעידים באופן חד משמעי על כך שהריח משפיע על חוויית הלקוח, ועשוי גם להביא לכך שהוא יבחר לרכוש מוצר או להפוך להיות לקוח של העסק.
בעלי משרדים רבים מנסים לחשוב מהו הריח המתאים לאווירה שהם רוצים ליצור במשרד, פונקציה של תחום הפעילות של המשרד, מאפייני קהל היעד הפוטנציאל שלו, המיקום הספציפי של המשרד וכן הלאה. יש כאן תורה שלמה שכדאי להיחשף אליה לפני שמחליטים מה לעשות.
שאלת הביצוע מכניסה לתמונה גם כאן את חברות הניקיון. כחלק מהפעולות השוטפות שהן יכולות לעשות עבור משרדים במרכז הארץ (ובכלל) אפשר למנות שימוש באמצעים שונים להדפת ריחות נעימים: חומרי ניקיון עם השפעה ארוכת טווח, מפיצי ריח הממוקמים במקומות "אסטרגיים" במשרד (למשל חדר השירותים או המטבח) ועוד. חברת ניקיון מקצועית תוכל לדעת מהו הריח המתאים ביותר לעסק ומהי הדרך הטובה ביותר להביא לכך שהוא יהיה נוכח בחלל המשרד למשך כמה שיותר זמן.