ניקיון ושיקום לאחר שריפה במשרד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זה עלול להתחיל כמו עוד יום במשרד, אבל להפוך בתוך מספר שניות לקטסטרופה של ממש. שריפה אשר גורמת נזק עצום למשרד, לתשתיות ולציוד שבו – וזה עוד בלי להזכיר את הפגיעה האפשרית באנשי המשרד.

גם לאחר שמתמודדים עם השריפה בהצלחה, צריך לחשוב על היום שאחרי, בו צריך להעלים את סימני השריפה. חברה מקצועית המציעה שירותי ניקיון ושיקום לאחר שריפה חייבת להיכנס לתמונה.

איך מתבצע ניקיון ושיקום לאחר שריפה?

ניקיון ושיקום לאחר שריפה הוא במידה רבה הליך שיפוצים מלא, שהעלויות שלו עלולות להיות גבוהות: המחיר כאן מתחיל מכמה עשרות שקלים אבל עשוי להגיע גם למאות אלפי שקלים. למרות שבכל מקרה צריך לבחון את מימדי הנזק שנגרם ואת מאפייני המשרד, יש כאן מספר צעדים תבקשים: שטיפה של הקירות הפנימיים והחיצוניים תוך שימוש בקיטור היא אחת החיוניות.

השטיפה תאפשר לנקות את הפיח שהצטבר בוודאי על קירות המשרד, וגם להוריד שכבות של צבע וטיח שנפגעו – יש בעלי מקצוע שימליצו בשלב הזה לבצע טיוח מלא של הקירות. בד בבד יש לייבש באופן מלא את הקירות, באמצעות ציוד ייעודי. שלבים חיוניים אחרים הם מריחת שכבת הגנה לקירות וצביעה שלהם, שתיעשה לרוב מספר פעמים.

הצעד הבא הוא למדוד את מימדי הנזק שנגרמו לפריטים השונים במשרד: ריהוט משרדי, מכשירי חשמל, מסמכים וכן הלאה. כמובן שהשאיפה תהיה לכמה שפחות נזק, אבל כן צריך לקחת בחשבון עלויות גבוהות פוטנציאליות עבור תיקון או החלפת הפריטים. כך למשל מעבר לשריפת הציוד, עומד כאן הסיכון להיווצרות קורוזיה על גביו כתוצאה מהתסמינים הנוצרים במהלך ולאחר השריפה.

אוורור המשרד הוא חלק בלתי נפרד מהשיקום שלו. עם כל הכבוד לחזור לשגרת העבודה מהר, חשוב כן לחזור אליו רק כשהוא מאוורר לחלוטין: באפריל 2017 שמענו על מקרה מצער בו נער נפטר משאיפת חומרים רעילים לאחר שחזר לביתו מספר ימים לאחר כיבוי שריפה בו. יש לאוורר היטב את המשרד (לפתוח את החלונות למשך מספר ימים לדוגמא), ולחזור אליו רק כשבטוחים בכל מאת האחוזים שאין כאן סיכוי לפגיעה.

אז למי פונים?

הגורם אליו פונים כדי להתמודד עם השריפה יהיה מכבי האש, אבל כאמור זהו לא הגורם היחידי שחייבים להיעזר בו. לאחר השריפה חשוב לבצע ניקיון יסודי שלו, באמצעות חברה מקצועית שגם בקיאה בתחום המורכב של ניקיון ושיקום לאחר שריפות. לא כל חברת ניקיון עונה על ההגדרה הזו, ולכן הבחירה חייבת להיעשות במלוא תשומת הלב.

חשוב לבחון יחד עם אנשי החברה את מימדי הנזק, ולהרכיב תכנית שיקום אישית למשרד: זו לוקחת בחשבון את הצרכים של אנשי העסק, ומשלבת בין הרצון לחזור לשגרת פעילות לבין ניקיון יסודי וללא רבב של המשרד. המטרה היא לחזור למשרד שסימני השריפה לא יהיו בו כלל, ומשרד שיהיה נעים לעבודה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו